هزینه ایمپلنت دندان در تهران

هزینه ایمپلنت دندان در تهران

هزینه ایمپلنت دندان در تهران


هزینه ایمپلنت دندان در تهران

هزینه ایمپلنت دندان یکی از موانع بر سر راه افرادی است که تمایل به انجام این عمل زیبایی دارند. جراحی ایمپلنت دندان علاوه بر زمان‌بر بودن نیاز به صرف هزینۀ زیادی دارد که ممکن است پرداخت آن از توان بیمار خارج باشد. در این مقاله قصد داریم دربارۀ هزینۀ ایمپلنت و عواملی که بر روی افزایش و کاهش هزینۀ ایمپلنت تاثیر می‌گذارند صحبت کنیم.

عوامل موثر بر هزینۀ ایمپلنت دندان

به طور کلی بیشتر کارهای دندانپزشکی، هزینۀ قطعی و مشخص ندارند و برخی عوامل مختلف ممکن است در افزایش یا کاهش هزینۀ نهایی آنها تغییر ایجاد کنند. هزینۀ جراحی ایمپلنت دندان نیز به دلیل آنکه یک فرآیند چند مرحله‌ای است، به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت نهایی ایمپلنت دندان به شرح زیر می‌باشند:

1. تعداد ایمپلنت‌ها:

این موضوع که چه تعداد از دندان‌های شما نیاز به جراحی ایمپلنت داشته باشند در تعیین هزینۀ نهایی شما تاثیرگذار خواهد بود.

2. تراکم استخوان و لیفت سینوس :

چنانچه تراکم استخوان کافی در فک بیمار برای جراحی ایمپلنت وجود نداشته باشد، باید پیوند اولیه استخوان انجام شود که یک عمل جراحی هزینه‌بر است و بر هزینۀ نهایی ایمپلنت می‌افزاید.

هزینۀ پیوند استخوان برای بیمارانی که نیاز به این عمل جراحی دارند، به عوامل زیادی مانند کیفیت مواد مصرفی، تخصص پزشک و … دارد و بین 2 تا 20 میلیون تومان برای هر واحد ایمپلنت متغیر است.

ممکن است بیمار علاوه بر عمل جراحی پیوند استخوان به لیفت سینوس نیز نیاز داشته باشد. هزینۀ این عمل جراحی نسبت به میزان استخوان از دست رفته در فک بالا و روش جراحی، متفاوت و متغیر است. برای لیفت سینوس دو روش سینوس لیفت باز و سینوس لیفت بسته وجود دارد. روش سینوس لیفت باز هزینۀ بیشتری دارد و مناسب بیمارانی است که مقدار زیادی از استخوان فک بالای خود را از دست داده باشند.

3. کشیدن دندان:

اگر دندانی که قرار است ایمپلنت جایگزین آن شود از بین رفته باشد از هزینۀ نهایی بیمار کاسته می‌شود. ولی چنانچه دندان هنوز موجود باشد، کشیدن دندان و یا در صورت نیاز جراحی دندان برای خارج کردن آن از فک بیمار هزینه مازاد به همراه دارد.

4. سلامتی وضعیت لثه و سایر دندان‌های بیمار:

در صورتی که بیمار مبتلا به بیماری و عفونت لثه باشد و یا دندان‌هایی در اطراف محل قرارگیری ایمپلنت داشته باشد که پوسیدگی داشته باشند، هزینۀ درمان آن دندان‌ها و درمان التهاب لثه نیز به هزینه نهایی افزوده خواهد شد.

افرادی که مبتلا به بیماری پریودنتال هستند حتما باید قبل از انجام جراحی ایمپلنت دندان این بیماری را درمان کنند. بیماری پریودنتال به مجموعه‌ای از بیماری‌های عفونی می‌گویند که اطراف دندان‌ها و بافت‌های حاشیه دندان را تحت تاثیر قرار می‌دهند و باعث تجمع باکتری یا پلاک دندانی در آن قسمت‌ها می‌شوند.

5-انواع مواد مورد استفاده در جراحی ایمپلنت دندان:

بیشتر ایمپلنت‌های دندانی با آلیاژ تیتانیوم و زیرکونیوم ساخته می‌شوند و نسبت به اینکه ایمپلنت از چه موادی تشکیل شده باشد هزینۀ آن نیز متفاوت خواهد بود.

6. برند ایمپلنت مورد استفاده:

برندهای مختلف ایمپلنت قیمت‌های مختلفی دارند. برخی برندها ماندگاری و دوام بسیار بالایی دارند و کارکرد آنها نیز زبانزد است. به طور کلی قیمت ایمپلنت‌های آمریکایی و سپس برندهای ساخت کشور سوئیس از سایر برندهای ایمپلنت بیشتر است. قیمت ایمپلنت‌های ساخت کشور کره به نسبت کشورهای اروپایی و آمریکا ارزان‌تر است. سه برند زیر، معروف‌ترین و گران‌ترین برندهای ایمپلنت هستند.

1. ایمپلنت زیمر:

شرکت آمریکایی زیمر از فناوری‌های روز دنیا در طراحی محصولات خود استفاده می‌کند و به همین علت طرفداران زیادی دارد. ایمپلنت‌های ساخت این شرکت بسیار باکیفیت بوده و یکی از گران‌ترین ایمپلنت‌های دنیا هستند. قیمت برند آمریکایی زیمر 16 میلیون تومان است.

2. ایمپلنت اشترومن:

ایمپلنت سوئیسی اشترومن یکی از پیشروهای صنعت ساخت ایمپلنت است که بهترین ایمپلنت دنیا لقب گرفته است. قیمت این برند بین 13 تا 26 میلیون تومان است.

3. ایمپلنت نوبل بایوکر:

این برند سوئیسی با کیفیت در ایران بسیار کم است و قیمت آن نیز نسبت به سایر برندهای موجود در ایران بسیار بالاست. قیمت این برند بین 20 تا 32 میلیون تومان است.

7. تاثیرگذاری پزشک بر قیمت ایمپلنت:

پزشکان مختلف نسبت به تخصصی که دارند دستمزدهای متفاوتی نیز دریافت می‌کنند و دستمزد پزشک نیز یکی از بخش‌های قیمت‌گذاری جراحی ایمپلنت است. البته در این زمینه بهتر است قیمت ملاک بیمار نباشد و پزشکی را انتخاب کند که علاوه بر تخصص، تجربه هم داشته باشد. برخی از مشکلاتی که پس از جراحی ایمپلنت برای بیمار به وجود می‌آید ناشی از کار اشتباه پزشک است.

8. تعداد پایه ایمپلنت و تاثیر آن بر قیمت:

هر بیمار نسبت به توان مالی خود و همچنین شرایط درمانی خاصی که دارد تعداد مختلفی پایه ایمپلنت انتخاب می‌کند که بر قیمت نهایی تاثیرگذار خواهد بود.

هزینه ایمپلنت دندان در تهران
هزینه ایمپلنت دندان در تهران

9. نوع روکش ایمپلنت:

روکش به عنوان آخرین مرحلۀ درمان ایمپلنت بر قیمت نهایی تاثیر می‌گذارد. برای طبیعی به نظر رسیدن دندان کاشته شده از روکش سرامیکی یا چینی استفاده می‌کنند.

علاوه بر جنس روکش ایمپلنت، نحوۀ اتصال آن نیز متفاوت است و بر قیمت نهایی تاثیر می‌گذارد. ممکن است روکش با چسب یا سیمان دندانپزشکی اتصال پیدا کند که این اتصال باید به قطعۀ اباتمنت ایمپلنت باشد. گاهی نیز امکان دارد که روکش توسط پیچ متصل شود. مزیت استفاده از روکش پیچ‌دار این است که در صورت بروز مشکل می‌توان به راحتی آن را ترمیم کرد ولی در روکش چسبی این امکان وجود ندارد.

روکش ایمپلنت از نظر جنس مواد تشکیل‌دهنده به انواع روکش زیرکونیا، روکش چینی جوش خورده با فلز (PFM)، روکش سرامیکی، روکش با آلیاژهای طلا، روکش ایمپلنت ایمکس و روکش موقت ایمپلنت تقسیم‌بندی می‌شود.

از روکش زیرکونیا بیشتر برای دندان‌های پشتی استفاده می‌شود زیرا شفافیت آن به اندازه دندان طبیعی نیست. چنانچه از روکش زیرکونیا برای دندان جلو استفاده شود لازم است از یک نسخۀ دیگر زیرکونیا که شفافیت بیشتر و استحکام کمتری نسبت به زیرکونیا دارد استفاده شود. در این حالت به دلیل استحکام کمتر این روکش لازم است تا از یک روکش پشتیبان نیز استفاده شود. قیمت روکش زیرکونیا بین 3 تا 5 میلیون تومان است.

بهترین روکش برای دندان‌های جلو، روکش سرامیکی است که حالت طبیعی دارد. قیمت این روکش از روکش فلزی بالاتر است. قیمت روکش سرامیکی بین 1 تا 3 میلیون تومان است.

به طور کلی چنانچه از آلیاژهای فلزی در روکش ایمپلنت استفاده شود، قیمت روکش کاهش پیدا می‌کند و استحکام روکش نیز بیشتر می‌شود ولی ممکن است ظاهر آنها خیلی طبیعی نباشد.

هزینۀ روکش ایمپلنت ایمکس که جدیدترین نوع روکش ایمپلنت دندانی است نسبت به سایر روکش‌های دندان بالاتر است. دلیل آن هم به زیبایی، استحکام و دوام بالا و جنس آن برمی‌گردد.

10. سایر عوامل تاثیرگذار بر قیمت ایمپلنت دندان:

قیمت ایمپلنت دندان جلو معمولا بالاتر از قیمت ایمپلنت دندان‌های عقب است. دلیل آن نیز حساسیت‌های خاص دندان جلو است. این دندان‌ها نیاز دارند که طبیعی به نظر برسند. همچنین برای ایمپلنت دندان جلو باید از پایه ایمپلنت مخصوصی استفاده کرد و هزینه روکش ایمپلنت موقت نیز به هزینۀ نهایی ایمپلنت این دندان‌ها افزوده می‌شود. این دندان‌ها نسبت به دندان‌های عقب نقش بیشتری در افزایش زیبایی چهره و زیبایی لبخند دارند.

علاوه بر این موارد، هزینه‌های جانبی داروهایی که ممکن است پزشک برای بیمار تجویز کند، آزمایشات و تصویربرداری‌های اولیه و هزینۀ ویزیت پزشک و …. نیز به هزینۀ نهایی ایمپلنت دندان افزوده خواهد شد.

هزینه نهایی ایمپلنت دندان

به طور کلی هزینۀ ایمپلنت دندان در تهران از 4.500.000 تومان تا بالای 30.000.000 تومان متغیر است و به عوامل مختلفی که در قسمت قبلی مطرح شد بستگی دارد. در ارزان‌ترین حالت ممکن، هزینۀ ایمپلنت دندان در تهران بین 4.500.000 تا 7.500.000 تومان خواهد بود. هزینۀ کاشت یک دندان خوب در بهترین حالت بین 9.5 تا 10 میلیون تومان خواهد بود.

برندهای ارزان ایمپلنت در ایران برند ایرانی کیمیا با 5.500.000 تومان و برندهای ایرانی کره‌ای CMI با 6 میلیون تومان و Dentis با 6.500.000 تومان هستند. ایمپلنت کره‌ای بایوتک که همراه با روکش است و ضمانت 5 ساله نیز دارد جزء برندهای مطرح و ارزان در ایران است و قیمت آن 7 میلیون تومان است.

البته یادتان باشد که ممکن است برخی از پزشکان با کاهش هزینه و زمان مورد نیاز برای ایمپلنت دندان، مشکلات فراوانی را برای شما رقم بزنند. زیرا ممکن است این افراد برای کاهش هزینه‌ها، جراحی‌های مورد نیاز ضروری قبل از ایمپلنت دندان را حذف کرده باشند و کیفیت کار را فدای قیمت کنند. برای مثال برای کاشت ایمپلنت All on 4 نمیتوان از ایمپلنت ارزان استفاده کرد و جراح باید نسبت به وضعیت بیمار سعی کند تا بهترین برند را به او پیشنهاد دهد.

سخن پایانی

هزینه نهایی ایمپلنت دندان به عوامل بسیاری بستگی دارد و نمیتوان یک قیمت دقیق را برای ایمپلنت هر واحد دندان مشخص کرد. برای اطلاع دقیق از قیمت و مدت زمان جراحی ایمپلنت دندان خود به کادر دندانپزشکی کلینیک رضوی در شهر زیبای تهران مراجعه کنید تا پزشکان با تجربه و متخصص این مرکز با انجام معاینات اولیه شما را راهنمایی کنند و هزینۀ نهایی جراحی ایمپلنت دندان را برای شما تخمین بزنند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *