پروتز دندان(ثابت و متحرک) در کلینیک درمانی رضوی در شهر زیبا و کارکرد آن ها

ممکن است به دلایل زیادی مانند عفونت جدی دندان یا پوسیدگی و… یکی یا چند عدد از دندان های خود را از دست دهید. و دوست داشته باشید جایگزین مناسبی برای دندان از دست رقته ی خود داشته باشید. شما می توانید از پروتز دندان که کارکرد آن، بازیابی زیبایی و سلامت دهان و دندان و ایجاد لبخندی زیبا است، استفاده کنید. بتابراین برای اصلاح بهشی و یا کل دندان و فک، کام و… می توانید از پروتزهای دندان ثابت و یا متحرک استفاده کنید.

انواع پروتز دندان کدام است؟

پروتزها در دو نوع پروتز ثابت و متحرک موجود هستند. پروتزهای ثابت از جمله تاج، روکش دندان، بریچ دندان را می توان نام برد. وبه علت اینکه به دندان توسط چسب و پیچ چسبیده می شوند به آن ها ثابت می گویند.

دندان های مصنوعی نیز از جمله پروتز مصنوعی هستندکه به آن ها دست دندان نیز می گویند. هر کدام از پروتزها در شکل های مختلف تولید می شوند. تمام خدمات پروتز در کلینیک دندانپزشکی رضوی بوسیله ی متخصصین کاشت دندان ارائه می شود. برای راهنمایی بیشتر شما می توانید از همکاران ما در تیم پاسخگویی در کلینیک رضوی واقع در غرب تهران، ارتباط برقرار کنید.

انواع پروتزهای ثابت و متحرک در کلینیک درمانی و زیبایی در شهر زیبا

برای استقاده از این پروتز ها به دلیل تخریب مستمر و تحلیل تیغه استخوان فک هر ١یا ٢ سال نیاز به بررسی توسط دندانپزشک دارد. و سپس هر 5تا 7 سال می بایست چایگزین شوند. .اگر بیمار  همه دندان های خود را از دست داده باشد از دندان مصنوعی ویا پارسیل استقاده می شود. این نوع پروتزروی یک صفحه فلزی ساخته میشود که توسط یک لایه روکش پلاستیکی همرنگ لثه ها پوشیده شده است. پروتزهای پارسیل توسط قفلها یا نگه دارنده های مخفی به دندان ها متصل باقی میمانند. لازم است بدانید تا قبل از روش درمانی ایمپلنت پروتزدندان متحرک بسیار مورد توجه قرار گرفته بود.

مواد تشکیل دهنده

  • پروتزهای ثابت به پروتزی گفته می شود که به دندان یا ایمپلنت متصل می شود. و برای اتصال این نوع پروتز می توان ازچسب های مخصوص و یا پیچ استفاده کرد. و توسط دندانپزشک از دهان خارج می شود.
  • مواد پروتز ثابتروکش یا بریج سرامیک متصل به فلز(PFM)در این پروتز استقاده می شود. و ابتدا فریم یا چارچوبی از فلزات مخصوص (تیتانیوم، پالادیوم و یا طلا) که به روکش یا بریج ثبات میدهند ساخته میشود سپس لایه ای از سرامیک دندانی برای بازسازی ظاهر و سطح جونده پروتز به این فریم متصل میشود.
  • پروتزهای متحرکبه پروتزی گفته می شود که به راحتی می توان آن را داخل دهان قرار داد و یا در صورت نیاز آن را از دهان خارج کرد. این نوع پروتز، در صورت کشیده شدن همه دندانهای بیمار استفاده می شود. و خیلی از افراد، در ابتدای زمان استقاده از پروتز متحرک ممکن است احساس ناخوشایند و یا پیری کنند. که به مرور زمان این احساس کمرنگ می شود. احساس پیری کند. در ابتدای درمان ممکن است که استفاده از دست دندان ناخوشایند باشد اما به مرور زمان این حس از میان خواهد رفت. برای پاسخگویی به هرگونه سؤال با شماره های 02144138063 ارتباط بگیرید.